Posty bez odpowiedzi |oraz Aktywne tematy Dzisiaj jest 2024-03-29, 16:10x



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 2012-01-15, 17:11
Posty: 91
Pomógł: 2
Post Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość
Witam,

od tego roku będę pracować na FiK. To będzie mój pierwszy program księgowy, a że nie jestem jeszcze księgową, to mam mnóstwo pytań! :)

Proszę mi podpowiedzieć jakie funkcje należałoby skonfigurować jeszcze przed rozpoczęciem pracy z programem, żeby potem jak najmniej się nakombinować. Testowałam wersję demo, czytałam różne wątki, ale boję się, że czegoś nie przewidzę i potem będę miała nie lada problemy xD

1. Mam już skonfigurowany plan kont (wygenerowany przez Symfonię dla przed. usługowego) i kartoteki kontrahentów - to raczej oczywiste ;)
2. Zdefiniowałam nowe rejestry VAT i zmieniłam ustawienia dla VAT'u, żeby przy księgowaniu nie wywalał komunikatu niezgodności.
3. Dodałam konta, które będą mi dodatkowo potrzebne i przypisałam je do bilansu.

Przetestowałam sobie wprowadzanie BO, wiem jak wprowadzić nierozliczone transakcje, żeby potem móc je normalnie rozliczyć.

Czy powinnam pamiętać jeszcze o czymś zanim rozpocznę pracę z programem?

A na dzień dobry mam pytanie co do zaliczek na podatek dochodowy. Jaką funkcją można go wyliczyć? Poprzez deklarację CIT-2? Inaczej? I czy jak się przytrafią w firmie koszty NKUP, to należy je wpisać do EDP jako zmniejszenie kosztów podatkowych? Ogólnie proszę podpowiedzieć jak należy wszystko zrobić, żeby przypadkiem program nie wziął sobie jakiegoś kosztu NKUP do kosztów podatkowych i czy wystarczy gdzieś kliknąć, aby zobaczyć kwotę zaliczki ;) Dopiero poznaję moce przerobowe tego programu, a przyzwyczajona jestem robić wszystko "ręcznie" ^^

Z góry dzięki za pomoc laikowi ;)

_________________
Nie bij - wytłumacz. Dopiero się uczę! :)


2012-01-15, 17:22
Wyświetl profil
Autor Wiadomość
 


Ekspert
Ekspert
Awatar użytkownika