Posty bez odpowiedzi |oraz Aktywne tematy Dzisiaj jest 2024-03-29, 16:10x



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 2012-01-15, 17:11
Posty: 91
Pomógł: 2
Post Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość
Witam,

od tego roku będę pracować na FiK. To będzie mój pierwszy program księgowy, a że nie jestem jeszcze księgową, to mam mnóstwo pytań! :)

Proszę mi podpowiedzieć jakie funkcje należałoby skonfigurować jeszcze przed rozpoczęciem pracy z programem, żeby potem jak najmniej się nakombinować. Testowałam wersję demo, czytałam różne wątki, ale boję się, że czegoś nie przewidzę i potem będę miała nie lada problemy xD

1. Mam już skonfigurowany plan kont (wygenerowany przez Symfonię dla przed. usługowego) i kartoteki kontrahentów - to raczej oczywiste ;)
2. Zdefiniowałam nowe rejestry VAT i zmieniłam ustawienia dla VAT'u, żeby przy księgowaniu nie wywalał komunikatu niezgodności.
3. Dodałam konta, które będą mi dodatkowo potrzebne i przypisałam je do bilansu.

Przetestowałam sobie wprowadzanie BO, wiem jak wprowadzić nierozliczone transakcje, żeby potem móc je normalnie rozliczyć.

Czy powinnam pamiętać jeszcze o czymś zanim rozpocznę pracę z programem?

A na dzień dobry mam pytanie co do zaliczek na podatek dochodowy. Jaką funkcją można go wyliczyć? Poprzez deklarację CIT-2? Inaczej? I czy jak się przytrafią w firmie koszty NKUP, to należy je wpisać do EDP jako zmniejszenie kosztów podatkowych? Ogólnie proszę podpowiedzieć jak należy wszystko zrobić, żeby przypadkiem program nie wziął sobie jakiegoś kosztu NKUP do kosztów podatkowych i czy wystarczy gdzieś kliknąć, aby zobaczyć kwotę zaliczki ;) Dopiero poznaję moce przerobowe tego programu, a przyzwyczajona jestem robić wszystko "ręcznie" ^^

Z góry dzięki za pomoc laikowi ;)

_________________
Nie bij - wytłumacz. Dopiero się uczę! :)


2012-01-15, 17:22
Wyświetl profil
Autor Wiadomość
 


Ekspert
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-04-18, 18:52
Posty: 5169
Pomógł: 59
Post Re: Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość
A moze po prostu warto sobie zamowic male szkolenie/wdrozenie u swojego dystrybutora? - Forum to nie jest najlepsze miejsce na wdrazanie sie do programu :) :)


2012-01-16, 13:13
Wyświetl profil

Rejestracja: 2012-01-15, 17:11
Posty: 91
Pomógł: 2
Post Re: Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość
Może i jest w tym racja, ale szczerze to szkoda mi kasy na szkolenie chyba... Już sam program mnie szarpnął nieźle...

Jakąś styczność miałam z programikiem w szkole i na praktykach, więc myślę, że sobie poradzę ;) Trochę nie takiej odpowiedzi się spodziewałam, ale i tak dzięki ;)

_________________
Nie bij - wytłumacz. Dopiero się uczę! :)


2012-01-18, 20:14
Wyświetl profil
Ekspert
Ekspert

Rejestracja: 2007-11-16, 15:08
Posty: 3982
Pomógł: 445
Post Re: Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość
Na tak zadane pytanie odpowiedzią może być jedynie : PODRĘCZNIK

Rozumiem, że szkoda Ci kasy. Jak chcesz uzyskać pomoc na forum to zadawaj konkretne pytania żeby odpowiedź mogła być krótka i treściwa.

_________________
Skontaktuj się z Ekspertem | Zamów dodatek

tel. 22 7 538 538
ekspert@mojaSymfonia.pl
http://www.mojaSymfonia.pl


2012-01-19, 11:55
Wyświetl profil

Rejestracja: 2012-01-15, 17:11
Posty: 91
Pomógł: 2
Post Re: Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość
No i tu Was zagnę, ponieważ Podręcznik przestudiowałam praktycznie od deski, do deski :)

Ale teraz mam konkretne pytanie. Postaram się być treściwa.

Program FiK. Mam zdefiniowane rejestry VAT naliczonego, VAT naliczonego nieodliczonego, VAT należnego. Konto rozrachunków 221 - rozrachunki z tyt. VAT. W analityce:
221-1 rozliczenie VAT należnego
221-2 rozliczenie VAT naliczonego
221-3 korekta ...
221-4 korekta ...
221-5 rozrachunki z US z tyt. VAT.

Z zeszłego roku mam do zwrotu VAT w kwocie ok. 1200zł. Spółka chce rozliczać ten VAT w kolejnych miesiącach, tj. nie chce, żeby US go zwracał.
Na którym koncie (w analityce) powinnam wprowadzić BO? 221-2 czy 221-5? Jeśli wprowadzę na 5, to będę widzieć w rozrachunkach należności od US. Jeśli wprowadzę na 2, nie widzę tego nigdzie... Jak powinno to być, żeby hulało poprawnie? :) Jak technicznie powinnam to rozliczać comiesięcznie?
I jak zdefiniować w formularz VAT-7, żeby widział mi kwotę przeniesienia z poprzedniego okresu?

_________________
Nie bij - wytłumacz. Dopiero się uczę! :)


2012-01-19, 14:47
Wyświetl profil
Ekspert
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-04-18, 18:52
Posty: 5169
Pomógł: 59
Post Re: Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość
Mozesz po prostu na 221-5 nie uzywac rozrachunkow a tylko saldem operowac sicagajac sobie co miesiac ile Ci tam potrzba

Co do modyfikacji deklaracji vat to chyba jest w podrecznku ;-) (mozna tez uzyc wyjatku z EDP)

PS. Ogolne regulaminy postowania na forach mowia aby jezeli zaczynasz nowy temat - to zaczynaj go jako nowy post a nie podpinaj sie pod istniejacy watek


2012-01-19, 14:54
Wyświetl profil

Rejestracja: 2012-01-15, 17:11
Posty: 91
Pomógł: 2
Post Re: Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość
Dobrze, obiecuję, że kolejny problem rozpocznę w nowym temacie. Ale teraz, żeby już tego nie dzielić chcę dokończyć wątek (chciałam na PV, ale widzę, że ma Pan tą opcję zablokowaną...).

Przetestowałam w domu na demo, że używanie (i nie rozliczanie w jakiś tam sposób) kont rozrachunkowych do VAT'u, tj. 221-1 vat należny i 221-2 Vat naliczony, powoduje, że w bilansie vat należny wrzuca się saldem do zobowiązań, a Vat naliczony - do należności. Przetestowałam dodawanie BO poprzez EDS do deklaracji i działa :)

Czyli reasumując:
1. Muszę stworzyć rozrachunkowe konto bilansowe (które będzie ignorować rozrachunki? czy lepiej je wpisywać?), powiedzmy 221-6, albo w ogóle jakiś inny numer (bo na tamtych mam wstępnie zaksięgowany BO, więc już ich nie usunę, ani nie zmodyfikuję :/) i przypasować je do bilansu saldem Wn do należności, a saldem Ma do zobowiązań.

2. Na to nowe konto wrzucam (bez rozrachunków?) BO czyli Vat do zwrotu z roku ubiegłego i całą resztę transakcji w miesiącu (Sprawdziłam, że potem do bilansu wchodzi to saldem, czyli albo na należności, albo na zobowiązania, a nie do obu)

3. Zasadniczo wystarczy do styczniowej deklaracji VAT-7 dodać jeszcze wyjątek w EDS, żeby wprowadzić należny VAT z okresu poprzedniego i będzie grała gitara?

Proszę o opinię, bo mi to spędza sen z powiek :)

_________________
Nie bij - wytłumacz. Dopiero się uczę! :)


2012-01-20, 01:46
Wyświetl profil
Ekspert
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-04-18, 18:52
Posty: 5169
Pomógł: 59
Post Re: Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość
PV jest ogolenie na forum wyłączone
1. tak ( i rozrachunki mozna ignorowac lub nie)
3. tak - eds dodać - ale trzeba jescze pamiętać iz drukujac rejestr vat za styczeń - aby dołączyć do niego wydruk rejestr vat wchodzącego do stycznia z poprzedniego roku (jesli masz np z innego programu)


2012-01-20, 03:19
Wyświetl profil

Rejestracja: 2012-01-15, 17:11
Posty: 91
Pomógł: 2
Post Re: Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość
Dziękuję ślicznie za pomoc! :)

_________________
Nie bij - wytłumacz. Dopiero się uczę! :)


2012-01-20, 10:25
Wyświetl profil

Rejestracja: 2012-04-12, 12:38
Posty: 2
Post Re: Początek pracy z Symfonią Finanse i Księgowość
Jeżeli brak funduszy na szkolenia warto spróbować znaleść te dofinansowane ze środków UE - wierz mi naprawdę można się dużo nauczyć o możliwościach programu.

Dla zainteresowanych {wykasowane przez Administrator}


2012-04-12, 12:54
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 10 ] 
   Podobne tematy   Autor   Odpowiedzi   Odsłony   Ostatni post 
Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Mała księgowość, początek pracy, ZUS za poprzedni miesiąc

w Programy Księgowe

pioter

0

2559

2016-01-31, 16:47

pioter Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. początek pracy symfonia start

w Programy Księgowe

franek

0

2645

2008-08-22, 10:17

franek Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. początek pracy w MK - pomóżcie !!!

w Programy Księgowe

riseup

2

2311

2013-04-26, 12:57

riseup Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. początek pracy z firmą

w Programy Księgowe

tommoo

2

2703

2013-03-08, 14:35

Maciek Wyświetl najnowszy post



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Support forum phpbb by phpBB Assistant